ФОРМУВАННЯ НАВИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2024.4.19Ключові слова:
взаємодія, професійна взаємодія, міжособистісна взаємодія, лікар-стоматолог, професійна компетенція, рефлексіяАнотація
Актуальність проблеми, висвітленої в статті, зумовлена потребою суспільства у висококваліфікованих лікарях-стоматологах. У статті розкрито значення феномену професійної взаємодії в системі підготовки майбутніх лікарів-стоматологів, акцентовано увагу на визначенні понять «взаємодія», «професійна взаємодія».Здійснено аналіз здатності до взаємодії завдяки діалогу між фахівцями в професійному середовищі. У статті розглянуто наукові джерела, проведено ґрунтовний аналіз публікацій, монографій, дисертаційних досліджень щодо визначення мети, предмету, способів професійної взаємодії. Дослідження професійного спілкування і співпраці майбутніх лікарів-стоматологів базується на досвіді іноземних та українських учених – педагогів, філософів, психологів. Взаємодія в системі загальних категорій пізнання тісно пов’язана з такими поняттями, як структура, простір, рух, час. Вона транслює процеси співіснування та дії об’єктів один на одного, незалежно від їх характеристик. Взаємна зумовленість, зміна стану і навіть взаємоперехід – це також ознаки впливу взаємодії як психологічної, соціальної категорії на процес інтеграційної діяльності суб’єктів.Велика кількість наукових підходів до визначення і формування структури взаємодії дозволяють дійти висновку, що взаємодія чинить вплив на частини, об’єднуючи їх в цілісний процес безпосереднього або дотичного взаємовпливу об’єктів чи суб’єктів і, як наслідок, формування взаємної зумовленості і створення зв’язку. Водночас взаємодія може охоплювати ширший діапазон об’єктів/суб’єктів, впливаючи на частини груп і групи загалом. Отже, завданням статті є дослідження шляхів формування здатності до професійної взаємодії майбутніх лікарів-стоматологів з метою успішного виконання професійних завдань після завершення навчання в закладі вищої освіти.
Посилання
Діденко О. Сутність, зміст і структура поняття «професійна надійність фахівця». Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія «Педагогічні науки». 2015. № 1. С. 90−101. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnadpcpn_2015_1_10 (дата звернення: 08.11.2024).
Дияк В. Особливості соціально-економічної підготовки як складової фахової підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія «Педагогічні та психологічні науки». 2013. № 3. С. 76−85. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ znpnapv_ppn_2013_3_10 (дата звернення: 08.11.2024).
Берека В. Забезпечення якості освітньої підготовки майбутніх менеджерів освіти. Педагогічний дискурс. 2014. Вип. 16. С. 23−28. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_6 (дата звернення: 08.11.2024).
Іщенко Д. Методика оцінювання професійної компетентності офіцерів відділів прикордонної служби. Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія «Педагогічні науки». 2015. № 2. С. 121−130. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/znpnadpcpn_2015_ (дата звернення: 08.11.2024).
Кожушко С.П. Професійна взаємодія та її характеристики. Проблеми інженерно-педагогічної освіти. 2013. URL: http://library.uipa.edu.ua/images/data/zbirnik/Kogyshko.pdf (дата звернення: 08.11.2024).
Кожушко С.П. Взаємодія як філософське й психологічне поняття. Освіта регіону. Політологія, психологія, соціальні комунікації. 2013. № 4. С. 261.
Кожушко С.П. Навчання професійної взаємодії студентів-психологів з використанням проектної технології. Науковий вісник Донбасу. 2012. № 4. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ nvd_2012_4_30 (дата звернення: 09.11.2024).