ІНТЕГРАЦІЯ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТ «ЛАТИНСЬКА МОВА І МЕДИЧНА ТЕРМІНОЛОГІЯ» ТА «АНГЛІЙСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ» ЯК ІНСТРУМЕНТ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО- МОВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ

Автор(и)

  • Ольга Григорівна Пилипів ВПНЗ «Львівський медичний університет» https://orcid.org/0000-0001-9651-7343
  • Леся Ігорівна Пилипів Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького https://orcid.org/0000-0003-1143-1626
  • Наталія Богданівна Сапса ВПНЗ «Львівський медичний університет»

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2025.1.32

Ключові слова:

латинська мова, англійська мова, медична термінологія, медична освіта, інтеграція освітніх компонент

Анотація

На сучасному етапі розвитку медичної освіти в Україні в умовах інтеграції у світовий освітній та інформаційний простір, спрямованості на міжнародні стандарти актуалізується проблема підвищення якості підготовки фахівців медичної галузі. Якісна підготовка медичних працівників передбачає застосування інтегрованого підходу для формування цілісної системи знань, умінь, навичок і професійно значущих якостей, що вказує на актуальність інтеграції освітніх компонент «Латинська мова та медична термінологія» і «Англійська мова за професійним спрямуванням» у процесі навчання студентів-медиків. Мета дослідження ‒ розкрити сутність міждисциплінарної інтеграції та обґрунтувати її необхідність у викладанні латинської та англійської мов у медичних вишах. Володіння міжнародною медичною термінологією та іноземною мовою на комунікаційному рівні є важливим чинником підвищення загальноосвітнього та фахового рівнів підготовки медиків і фармацевтів. Основними напрямами реалізації міждисциплінарної інтеграції є: чітке визначення її завдань і пошук оптимальних шляхів реалізації міжпредметної інтеграції латинської та англійської мов; розкриття інтегративного потенціалу латинської мови; використання новітніх технік навчання; удосконалення змісту навчання, створення арсеналу можливих форм і методів навчання; використання порівняльних методик навчання, навичок розпізнавання спільнокореневих слів; виконання вправ на визначення латинсько-грецьких словотворчих елементів (префіксів, суфіксів), тлумачення етимології та семантики латинських медичних термінів, а також відпрацювання навичок правильного написання та вимови; спрямування роботи викладачів на забезпечення міжкафедральної взаємодії; якісне оновлення навчально-методичних матеріалів, у яких латинська й англійська мови стають засобами пізнання та здобуття інформації, а також інструментом закріплення умінь і навичок, розширення сфери застосування здобутих знань.

Посилання

Професійна педагогічна освіта: інноваційні технології та методики : монографія / за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир : Видавництво ЖДУ ім. Івана Франка, 2009. 564 с.

Педагогіка вищої школи: словник-довідник / упор. О. О. Фунтікова. Запоріжжя : ГУ «ЗІДМУ», 2007. 404 с.

Гончаренко С. У., Козловська І. М. Теоретичні основи дидактичної інтеграції. Педагогіка і психологія. 1997. № 2. С. 9 –18.

Демінська Л. О. Міждисциплінарні зв’язки у процесі професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури : дис. … канд. пед. наук: 13.00.04. Донецьк, 2004. 245 c.

Бреус В. Є., Кувшинова І. І, Тірон О. І., Маркова О. О. Шляхи удосконалення викладання гістології, цитології та ембріології. Інтегративна антропологія. 2016. Том 27, № 1. С. 78–81.

Коняшина І. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармацевтів у медичних коледжах. Інноваційні наукові дослідження у сфері педагогіки та соціальної роботи : збірник тез міжн. наук.-практ. конф., м. Сладковічево, 10–11 березня 2017 р. / за ред. проф. С. Мраз. Сладковічево, 2017. С. 128–130.

Колот А. М. Міждисциплінарний підхід як передумова розвитку економічної науки та освіти. Вісник КНУ імені Т. Шевченка. Серія: «Економіка». 2014. № 158. С. 18–22.

Козловська І. М., Литвин А. В. Інтеграція та наступність у розвитку змісту навчального знання: методологічний аспект. Неперервна професійна освіта: теорія і практика : збірник наукових праць / за ред. І. А. Зязюна та Н. Г. Ничкало. Київ : НТУ «ХПІ», 2001. Ч. 2. С. 177–183.

Дмитриченко М. Ф., Хорошун Б. І., Язвінська О. М., Глушенок Н. М. Міждисциплінарна інтеграція як один із ефективних засобів фундаменталізації вищої освіти. Фундаменталізація професійної підготовки у вимірі Європейського освітянського простору. Педагогіка і психологія, проблеми освіти : зб. наук. праць / за ред. М. Ф. Дмитриченко та ін. Київ : НТУ, 2010. C. 134–141.

Коваленко Н. П., Боброва Н. О., Ганчо О. В., Зачепило С. В. Мотивація студентів як запорука успішного професійного розвитку. Медична освіта. 2020. № 3. С. 43–48. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2020.3.11440.

Bujalková М. The Coexistence of Latin and English in Medical Terminology and its Contribution to ESP Teaching. International Journal of Humanities Social Sciences and Education. 2018. Vol. 5, № 6. Р. 7–14.

Стегніцька Л. В. Розвиток і становлення англійської медичної термінології в аспекті мовної періодизації. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Серія Філологія. 2019. Том 2, № 40. С. 81–85.

Terminologia anatomica: international anatomical terminology By the Federative Committee on Anatomical Terminology (FCAT). Stuttgart: Georg Thieme Verlag. 1998. 300 p.

Міжнародна анатомічна номенклатура / за ред. І. І. Бобрика, В. Г. Ковешнікова. Київ : Здоров’я, 2001. 328 с.

Українсько-англійський ілюстрований медичний словник Дорланда (переклад з 30-го американського видання): у 2 т. Львів : Наутілус, 2007. 2272 с.

Wallace M. J. Teaching Vocabulary. Oxford : Oxford University. Press, 1982. 144 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-01

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА