ЗАСТОСУВАННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ МОНІТОРИНГУ ТА ОЦІНКИ ЗДОРОВ’Я НАСЕЛЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2023.2.3

Ключові слова:

хімія, методи дослідження, методи навчання, захворюваність населення, медична освіта, фармацевтична освіта.

Анотація

У статті окреслено важливе значення моніторингу профілактики та збереження здоров’я населення. Акцент зроблено на значенні хімічних дисциплін для аналізу захворюваності та причинах виникнення патологій. Хімічні речовини знаходяться навколо нас, від повітря, що ми дихаємо, до води, яку ми п’ємо та їжі, яку ми споживаємо. Здоров’я населення може бути погіршеним внаслідок впливу цих хімічних речовин на організм людини. Один з основних способів хімічного аналізу стану здоров’я населення полягає у визначенні концентрацій різних хімічних речовин у зразках води, ґрунту та повітря. Хімічні методи також використовують для аналізу здоров’я населення шляхом вивчення складу та поживності харчових продуктів. Наголошено на застосуванні фізико-хімічних методів аналізу біологічних рідин організму, які ефективно використовувати і для профілактики захворювань, і для діагностики, і для лікування, а саме хроматографії, спектроскопії. Одним із головних методів дослідження є біохімічний аналіз крові, який дозволяє визначити концентрацію різних речовин у крові та їх взаємозв’язок зі станом здоров’я людини. Наприклад, визначення рівня глюкози в крові в діагностиці цукрового діабету, а визначення концентрації холестерину може бути показником ризику розвитку серцево-судинних захворювань. Аналіз сечі може дати інформацію про роботу нирок та ступінь їх ураженості, а також про наявність різних інфекцій та захворювань сечовивідної системи. Також до хімічних методів дослідження відносяться молекулярно-біологічні методи, такі як полімеразна ланцюгова реакція (ПЛР), які дозволяють виявити наявність генетичних хвороб та зробити прогноз на їх розвиток. Наголошено на актуальних методах та формах вивчення студентами хімічних дисциплін, а саме лекції, практикуми, проєкти, наукові дослідження. Для вивчення певної хімічної дисципліни, її змісту, потрібно вибрати ефективну форму та метод, щоб здобувачі освіти у повному обсязі набули загальних і спеціальних компетентностей та усвідомили імплементацію отриманих навичок у майбутню професію.

Посилання

Барджадзе Р.В. Теоретико-методологічні засади феномену самоосвітньої діяльності в психолого-педагогічних дослідженнях. Вісник Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Педагогічні науки. № 47. 2021. С. 41–47.

Білик Л.В. Ключові складники професійної компетентності медичного фахівця. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ : Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 81. С. 34–37.

Улянич О.І, Кухнюк О.В, Коцюруба В.П. Проблема забруднення важкими металами основних сільськогосподарських культур у правобережному лісостепу україни. InThe 6 th International scientific and practical conference– Eurasian scientific congress‖(June 14-16, 2020) Barca Academy Publishing, Barcelona, Spain. 2020. 612 p. 2020 Jun 14. С. 38–42.

Параска Г.Б., Прибега Д.В., Майдан П.С. Методи та засоби експериментальних досліджень : навчальний посібник. Київ, 2017. 18 с.

Сільвейстр А. Роль фізичних методів дослідження у підготовці студентів хімічних і біологічних спеціальностей педагогічних університетів. Науковi записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Випуск 8(ІІ) С. 128–134. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/228640131.pdf (дата звернення 19.03.2023).

Снісар О.А. Застосування комп’ютерних технологій при викладанні хімічних дисциплін. Педагогіка, психологія та методика викладання: міжнародний досвід: Міжнар. наук. конф., м. Рига, Латвія, 16-17 липня 2021 р. ISMA University of Applied Sciences. Рига, 2021. С. 158–161.

Шевченко О., Ткаченко В., Ткаченко К. Комунікаційні бар’єри в екстреній дистанційній освіті. Revista Brasileira de Educação do Campo. Том 7. 2022 р. URL: https://sistemas.uft.edu.br/periodicos/index.php/campo/article/view/14210 (дата звернення: 19.03.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА