НАУКОВІ ЗАСАДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ – ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ КЛІНІЧНИХ ІНСТРУМЕНТІВ ОЦІНКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2024.2.28

Ключові слова:

фізична терапія, фізичний терапевт, професійна підготовка, педагогічні умови, клінічні інструменти оцінки.

Анотація

У статті описано й обґрунтувано наукові засади забезпечення педагогічних умов підготовки до використан- ня клінічних інструментів оцінки студентами – фізичними терапевтами. Встановлено, що освітній процес студентів спеціалізації 227.1 «Фізична терапія» повинен ґрунтуватися на п’яти складових: мотивації; формуванні знань, умінь і навичок; квазіпрофесійних методах; практиці; критеріях оцінювання. Для забезпечення наявності зазначених елементів підвищення якості навчання студентів – фізичних терапевтів, за авторським задумом, запропоновано впровадити в освітній процес такі педагогічні умови: формування теоретичних знань і практичних вмінь використання клінічних інструментів оцінки; доповнення змісту фахових дисциплін взаємодією у квазіпрофесійних умовах; впровадження тьюторського супроводу в навчальний процес фізичних терапевтів. Реалізація педагогічних умов, за авторським задумом, відбувається на основі діяльнісного (організація освітнього процесу, за якої головна увага приділяється активній, різнобічній, продуктивній, максимально самостійній навчально-пізнавальній діяльності тих, хто навчається) і компетентнісного (формування компетентностей, результати підготовки вважаються вагомими поза системою освіти) підходів, пояснювально-ілюстративного (для забезпечення розуміння здобувачами освіти змісту навчального матеріалу) і репродуктивного (спрямова- ний на відтворення способів діяльності за визначеним викладачем алгоритмом) методів, концепцій проблемного навчання (форма організації взаємодії педагогів і здобувачів освіти, метою якої є створення в навчальному процесі проблемних ситуацій і сприяння їхньому вирішенню студентами) та колективного (створення специфічних умов для обміну знаннями, уміннями й досвідом між здобувачами освіти) способу навчання.

Посилання

Бурка О. М. Підготовка майбутніх фізичних терапевтів до використання фізкультурно-оздоровчих технологій. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. 185 с.

Карплюк С. Становлення та розвиток взаємонавчання в історії педагогічної думки // Проблеми освіти у Польщі та в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції: Збірник матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції. (м. Київ – Житомир, 22–24 квітня 2009 р.). Київ : КІМ, 2009. С. 399–407.

Карплюк С. О. Досвід Ривіна-Дьяченка у проектуванні методики взаємонавчання. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2009. Вип. 43. С. 121–125.

Клокар Н. І. Проектування дистанційного навчання педагогічних працівників у системі післядипломної освіти регіону. Народна освіта : електронне наукове фахове видання. 2009. № 2 (8). URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/8/statti/2klokar.htm (дата звернення: 15.05.2024).

Ковальчук Л. О. Розвиток педагогічної техніки майбутнього вчителя у процесі вивчення педагогічних дисциплін у класичному університеті. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2009. Вип. 43. С. 69–73.

Козинець І. І., Трофимова О. П. Ефективність пояснювально-ілюстративного методу під час викладання дисципліни «термодинаміка» навчального плану підготовки бакалаврів спеціальності 184 Гірництво. Вісник Дніпропетровського університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2023. № 1 (25). С. 34–42.

Левочко М. Т., Гресь Н. Л. Теоретично-практична підготовка студентів до виробничої практики. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. Житомир : ЖДУ ім. І. Франка, 2009. № 3. С. 3–9.

Тверезовська Н. Т. Філіппова Л. М. Сутність та зміст поняття «педагогічні умови». Нова педагогічна думка. Рівне, 2009. № 3. С. 90–92.

Царенко К. В. Розвиток професійно-педагогічної компетентності тренерів викладачів дитячо-юнацьких спортивних шкіл у процесі підвищення кваліфікації : дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04. Запоріжжя, 2017. 284 с.

Чайка В. М. Основи дидактики : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2011. 240 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-28

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА