СУЧАСНІ ЦИФРОВІ ОСВІТНІ ІНСТРУМЕНТИ: АНАЛІЗ НАЯВНИХ ПРОБЛЕМ І ТЕНДЕНЦІЙ

Автор(и)

  • Дмитрій Сергійович Вербівський Житомирський державний університет імені Івана Франка https://orcid.org/0000-0002-5238-1189

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2024.2.29

Ключові слова:

інновації, цифрова освіта, цифрові технології, e-learning, LMS, MOOC, цифрові компетенції.

Анотація

Впровадження цифрових інструментів відбувається у всі сфери життя, в тому числі й в освітнє середовище, тому метою дослідження є структурування та узагальнення даних про наявні цифрові освітні інструменти та цифрові освітні середовища, проаналізувати роль викладача в межах використання кожного інструменту, а також охарактеризувати можливості слухачів та викладачів щодо певних інструментів. Дослідження проводилося системними методами, використовувався порівняльний аналіз наявних рішень зазначених проблем. Було зроблено спробу структурувати та охарактеризувати наявні цифрові освітні інструменти з погляду функцій та можливостей для користувачів, а також характеристик взаємодій користувачів. У літературному огляді досліджено поточний стан цифровізації різних сфер життя та вивчено ставлення суспільства до перспективної повсюдної автоматизації та цифровізації з урахуванням опублікованих наукових праць. Виділено три типи цифрових середовищ: модульні цифрові освітні середовища, LMS та LCMS, а також дистанційну онлайн-освіту, представлену на платформах MOOC. Було проведено аналіз взаємодії викладачів та здобувачів освіти в межах зазначених цифрових середовищ, визначено можливості та недоліки кожного середовища. У ході дослідження було з’ясовано, що цифрові освітні стандарти в найближчому майбутньому передбачатимуть використання автоматизованих та цифрових освітніх інструментів. Крім стандарту, також є і вплив суспільства, оскільки зараз більшість здобувачів освіти не мислять життя без гаджетів та цифрових інструментів. У статті також сформульовано прогноз можливостей подальшого дослідження в напрямі даної тематики, а також зроблено висновок про потребу в трансфері цифрових технологій в освітній процес і ключову роль викладача в процесі отримання знань здобувачами вищої освіти навіть за умови використання цифрових автоматизованих середовищ. 

Посилання

Michael Fullan. Why Some Leaders Succeed and Others Fail. Published By: Corwin. Year: 2018. Page Count: 160. ISBN: 9781544309927.

Kaivo-oja J., Roth S. The Technological Future of Work and Robotics. 2015. URL: http:// hdl.handle.net/10419/118693 (дата звернення: 20.05.2024).

Upadhyay V. Can Capitalism Survive High Degree of Automation? A Comparison with Thomas Piketty’s Argument. 2015. URL: http://dx.doi. org/10.2139/ssrn.2558989 (дата звернення: 20.05.2024).

Viberg O., Grönlund Å. Understanding students’ learning practices: challenges for design and integration of mobile technology into distance education. Learning, Media and Technology. 2017. Vol. 42. no 3. p. 357–377. URL: https://doi.org/10.1080/17439884.2016.1088869 (дата звернення: 20.05.2024).

Lai K. W., Hong K. S. Technology use and learning characteristics of students in higher education: Do generational

differences exist? British Journal of Educational Technology. 2015. Vol. 46, no 4. P. 725–738. URL: https://doi.org/10.1111/

bjet.12161 (дата звернення: 20.05.2024).

Bates A. W. Teaching in a Digital Age: Third Edition – General. 2022. Page Count: 1061.

Bruce D.L., Chiu M.M. Composing with new technology: Teacher reflections on learning digital video. Journal of Teacher Education. 2015. Vol. 66, no 3. P. 272–287. URL: http://dx.doi. org/10.1177/0022487115574291 (дата звернення: 20.05.2024).

Brown M., Dehoney J., Millichap N. The next generation digital learning environment. A Report on Research. ELI Paper. Louisville, CO: Educause April. 2015. URL: https://library.educause.edu/-/media/files/library/2015/4/eli3035-pdf.pdf (дата звернення: 22.05.2024).

Kaplan A., Haenlein M. Higher education and the digital revolution: About MOOCs, SPOCs, social media, and the Cookie Monster. Business Horizons. 2016. Vol. 59, no 4. P. 441–450. URL: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2016.03.008 (дата звернення: 24.05.2024).

Uribe S., Vaughan M. Facilitating student learning in distance education: a case study on the development and implementation of a multifaceted feedback system. Distance Education. 2017. Vol. 38, no 3. P. 288–301. URL: https://doi.org/10.1207/ s15389286ajde1903_2 (дата звернення: 24.05.2024).

Sikora, Y.B., Usata, O.Y., Mosiiuk, O.O., Verbivskyi, D.S., & Shmeltser, E.O. Approaches to the choice of tools for adaptive learning based on highlighted selection criteria. CEUR Workshop Proceedings. 2020. Р. 398–410.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-28

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА