ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ВИКЛАДАННЯ КУРСУ ЗА ВИБОРОМ «КЛІНІЧНА ПАТОФІЗІОЛОГІЯ ЕНДОКРИННОЇ СИСТЕМИ» ДЛЯ ПІДГОТОВКИ МАГІСТРІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 222 «МЕДИЦИНА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2024.2.32

Ключові слова:

клінічна патофізіологія, вибіркова дисципліна, індивідуальні науково-дослідницькі завдання.

Анотація

У статті представлено досвід і методологічні аспекти організації та викладання на кафедрі фізіології та патофізіології вибіркової дисципліни «Клінічна патофізіологія ендокринної системи» для підготовки магістрів за спеціальністю 222 «Медицина». Курс за вибором «Клінічна патофізіологія ендокринної системи» передбачає вивчення питань патофізіологічних аспектів ендокринної патології, механізмів розвитку клінічних симптомів і сприяє розвитку навику ефективного вирішення лікарських задач на основі патофізіологічного аналізу даних про патологічні процеси, стани, реакції, які мають місце за наявності ендокринопатій, із використанням знань про етіологію, закономірності та механізми їх виникнення й розвитку, формулювання алгоритмічних принципів їх діагностики та розробки патогенетичних підходів до лікування. Реалізація основних цілей вивчення цієї вибіркової дисципліни лежить через міждисциплінарну інтеграцію знань, отриманих за результатами вивчення інших фундаментальних дисциплін, що сприяє формуванню загальних і фахових компетентностей, аналітичного підходу, навичок клінічного мислення, а також використанню отриманих знань у майбутній професійній діяльності. Для ефективної організації навчального процесу на кафедрі фізіології та патофізіології активно використовуються платформа Moodle, на базі якої представлені робоча програма, матеріали для підготовки до практичного заняття, навчально-методичний посібник із короткими теоретичними відомостями, електронні версії базових підручників, презентації та відео лекцій, завдання для самостійної та індивідуальної роботи, розроблені завдання для контролю знань у вигляді тестових завдань і ситуаційних клінічних задач. Кожне практичне заняття містить теоретичну частину, під час якої викладач разом із студентами обговорює сучасні аспекти етіопатогенезу найбільш актуальних, соціально значимих ендокринних захворювань і синдромів. Для оцінки знань студентів під час вивчення курсу використовується індивідуальна самостійна робота, яка сприяє розвитку самоосвітньої компетентності та творчих здібностей студентів, підвищує наукову активність студентів, дає змогу проявити особисті здібності та досвід кожного студента.

Посилання

Корильчук Н. І., Руда О. Ю., Боровик І. О. Вища медична освіта України у 2023 році: відповіді на виклики сучасності. Академічні візії. 2023. № 17. DOI: 10.5281/zenodo.7695878.

Горобейко М. Б., Дінець А. В. Медична освіта в Україні: системні проблеми і можливі шляхи їх вирішення. Український медичний часопис. 2022. 5 (151). С. 10–12. DOI: 10.32471/umj.1680-3051.151.234381.

Голубєва І. М., Васюкова М. М. Міждисциплінарна інтеграція – важливий напрям у створенні навчальних програм дисциплін за вибором. Медична освіта. 2023. № 3. С. 40–45. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2023.3.14104.

Корильчук Н. І. Вибіркова дисципліна як запорука підвищення професійного рівня. Медична освіта. 2021. № 4. С. 32–36. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12688.

Біденко Н. В., Остапко О. І., Коваль О. І. Вибіркові дисципліни – важлива складова у формуванні фахових компетенцій майбутніх лікарів – дитячих стоматологів. Journal “ScienceRise: Pedagogical Education”. 2023. № 3 (54). С. 9–13. DOI: 10.15587/2519-4984.2023.281231.

Волосовець О. П., Логінова І. О., Кривопустов С. П., Мозирська О. В., Черній О. Ф., Шевцова Т. І., Гелескул Л. М. Досвід створення вибіркової дисципліни «Основи неонатології» для підготовки магістрів зі спеціальностей 222 «Медицина» та 228 «Педіатрія». Медична освіта. 2023. № 1. С. 15–21. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2023.1.13819.

Гливка Н. Б., Федонюк Л. Я., Шаповал О. М., Жученко П. С. Особливості використання навчально-методичного комплексу кафедри медичної біології Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України при викладанні вибіркової дисципліни «Медична паразитологія». Медична освіта. 2023. № 4. С. 25–32. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2023.4.14114.

Козлова Ю. В., Трясак Н. С., Ляліна А. Ю. Значення компетентностей студента медичного вищого закладу освіти у науково-освітньому процесі з дисципліни «Патофізіологія». Медична освіта. 2021. № 2. С. 87–93. DOI: 10.11603/me.2414-5998.2021.2.12057.

Посоленик Л. Я. Самостійна робота студента як основа виховання майбутнього лікаря-стоматолога. Медична освіта. 2021. № 4. С. 68–73. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12693.

Самойленко Т. І., Козлова Л. Б., Кравченко О. П. Формування самоосвітньої компетентності у студентів-медиків. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2020. № 75. С. 176–179. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-08-28

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА