АНАЛІЗ ПЕРЕВАГ І НЕДОЛІКІВ МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ В МЕДИЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ УКРАЇНИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2024.3.24Ключові слова:
оцінювання освітніх програм, інноваційні підходи в медичній освіті, адаптація навчальних методик, ефективність модульної освітиАнотація
В умовах сьогодення система охорони здоров’я у всьому світі неабияк трансформується й перебудовується, ураховуючи підвищені вимоги освіченого та вибагливого населення й постійну складність проблем щодо здоров’я. У медичних університетах України основним аспектом модульної системи навчання є бажання впровадити навчальні програми, які поетапно знайомлять студентів з клінічною практикою й усією невизначеністю, що їй притаманна. Сучасність характеризується критичним оглядом досягнень минулого століття й пошуком методів і систем, які сприяють саморегульованому навчанню, розумному використанню новітніх технологій та адекватним методам оцінки навчання. Ураховуючи зміни щодо потреб у сфері охорони здоров’я та розвитку наукових знань, фахівцям, які працюють у медичній сфері, постійно потрібно вдосконалювати свої навички для збереження та розвитку. Мета дослідження – вивчити переваги й недоліки модульної системи навчання в медичній освіті України. Метод аналізу дотичної літератури дав змогу детально проаналізувати тему. За результатами дослідження визначено, що педагогіка професійної медичної освіти стає важливим напрямом досліджень, що вказує її універсальний підхід до навчання всіх учасників системи охорони здоров’я. Прогрес у медичній науці й упровадження новітніх технологій у медичну практику створили потребу в переході до кредитно-модульної системи навчання. Цей перехід також є важливим для відповідності європейським освітнім стандартам. Проте впровадження такої системи в медичну освіту має свої особливості. Виконання медичної програми освіти потребує перегляду та підвищення рівня практичних навичок студентів, а також адаптації методичної літератури до кредитно-модульної системи. Висновок. У перспективі модульна система навчання відіграє важливу роль, але цю модель необхідно переглянути, адже вона впроваджує інновації в педагогічний процес і вимагає переосмислити підходи до навчання та оцінювання, ураховуючи якість наставницької підтримки й створення сприятливого навчального середовища для студентів, а також свідчить про постійне прагнення підвищити якість освіти й підготовки майбутніх медичних фахівців.
Посилання
Bambuliak А. V., Kuzniak N. B., Lopushniak L. Y., Dmytrenko R. R. Application of simulation technologies and casemethod in professional training of future dentists. 2023. http://dspace.bsmu.edu.ua/handle/123456789/23901
Boboqandova M. F., Oripova P. O., Xudjaqulov D. A. Innovative technologies in the training of future doctors. ACADEMICIA: An International Multidisciplinary Research Journal. 2022. Vol. 12, No. 4. P. 594–597. DOI: https://doi.org/10.5958/2249-7137.2022.00329.9
Borowczyk M., Stalmach-Przygoda A., Doroszewska A., Libura M., Chojnacka-Kuraś M., Małecki Ł., Jankowska A. K. Developing an effective and comprehensive communication curriculum for undergraduate medical education in Poland–the review and recommendations. BMC Medical Education, 2023. № 23. Vol. 1. P. 645. https://link.springer.com/article/10.1186/s12909-023-04533-5
de Oliveira M. A. C., Miles A., Asbridge J. E. Modern medical schools curricula: Necessary innovations and priorities for change. Journal of Evaluation in Clinical Practice. 2023. https://doi.org/10.1111/jep.13916
Filippova L.V. Interrelation of chemical scientific branches with chemical disciplines. International scientific and practical conference. “Pedagogy and psychology in the modern World: The art of Teaching and learning”. 2021. Vol. 2. P. 177-180. https://doi.org/10.30525/978-9934-26-041-4-106
Hamouche S. Human resource management and the COVID-19 crisis: Implications, challenges, opportunities, and future organizational directions. Journal of Management & Organization. 2023. № 29. Vol. 5. P. 799–814. https://doi.org/10.1017/jmo.2021.15
Holomb L., Rogachevskyi O., Karbovanets O., Senkevych O., Vivsyannuk V. Modernization of theoretical and practical aspects of the development of higher medical education in Ukraine. Amazonia Investiga. 2022. № 11/ Vol. 55. P. 163–171. https://doi.org/10.34069/AI/2022.55.07.17
Jones G., Macaninch E., Mellor D. D., Spiro A., Martyn K., Butler T., Moore J. B. Putting nutrition education on the table: development of a curriculum to meet future doctors’ needs. British Journal of Nutrition. 2023. № 129. Vol. 6.P. 1000–1008. https://doi.org/10.1017/S0007114522001635
Kozak N., Rudynskyi O., Kozak D. Pilot study applying distance learning during continuous professional development of military doctors in Ukrainian Military Medical Academy. Current Aspects of Military Medicine. 2021. № 28. Vol. 1. P. 10–23. https://doi.org/10.32751/2310-4910-2021-28-1-01
Rose S. Medical student education in the time of COVID-19. Jama. 2020. № 323. Vol. 21. P. 2131–2132. https://doi.org/10.1001/jama.2020.5227
Tsopra R., Peiffer-Smadja N., Charlier C., Campeotto F., Lemogne C., Ruszniewski P., Burgun A. Putting undergraduate medical students in AI-CDSS designers’ shoes: An innovative teaching method to develop digital health critical thinking. International Journal of Medical Informatics. 2023. P. 171. https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2022.104980
Veikkolainen P., Tuovinen T., Jarva E., Tuomikoski A. M., Männistö M., Pääkkönen J., Reponen J. eHealth competence building for future doctors and nurses–Attitudes and capabilities. International Journal of Medical Informatics. 2023. Р. 169. https://doi.org/10.1016/j.ijmedinf.2022.104912
Wiedermann C. J. Revitalizing General Practice: The Critical Role of Medical Schools in Addressing the Primary Care Physician Shortage. In Healthcare. 2023. Vol. 11. № 13. P. 1820. MDPI. https://doi.org/10.3390/healthcare11131820
Butow P., Hoque E. Using artificial intelligence to analyse and teach communication in healthcare. The Breast. 2020. № 50. P. 49–55. https://doi.org/10.1016/j.breast.2020.01.008
Hildenbrand G. M., Perrault E. K., Keller P. E. Evaluating a health literacy communication training for medical students: Using plain language. Journal of Health Communication. 2020. № 25. Vol. 8. P. 624–631. https://doi.org/10.1080/10810730.2020.1827098
Karnieli-Miller O. Reflective practice in the teaching of communication skills. Patient Education and Counseling. 2020. № 103. Vol. 10. P. 2166–2172. https://doi.org/10.1016/j.pec.2020.06.021
Liu Q., Zheng Z., Zheng J., Chen Q., Liu G., Chen S., Ming W. K. Health communication through news media during the early stage of the COVID-19 outbreak in China: digital topic modeling approach. Journal of medical Internet research, 2020. № 22. Vol. 4. https://doi.org/10.2196/19118
Moudatsou M., Stavropoulou A., Philalithis A., & Koukouli S. The role of empathy in health and social care professionals. In Healthcare. 2020. Vol. 8. № 1. Р. 26. https://doi.org/10.3390/healthcare8010026
Ortega P., Prada J. Words matter: Translanguaging in medical communication skills training. Perspectives on Medical Education. 2020. № 9. P. 251-255. https://doi.org/10.1007/s40037-020-00595-z
Page M., Crampton P., Viney R., Rich A., Griffin A. Teaching medical professionalism: a qualitative exploration of persuasive communication as an educational strategy. BMC medical education. 2020. № 20. Vol. 1. P. 1–11. http://dx.doi.org/10.1186/s12909-020-1993-0