УДОСКОНАЛЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ СУЧАСНИХ ДОПОМІЖНИХ РЕПРОДУКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ» НА КАФЕДРІ ГІСТОЛОГІЇ, ЦИТОЛОГІЇ ТА ЕМБРІОЛОГІЇ ЗАВДЯКИ ЕФЕКТИВНОМУ ЗВОРОТНОМУ ЗВ’ЯЗКУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2024.4.18Ключові слова:
освітній процес, зворотний зв’язок, гістологія, ембріологія, допоміжні репродуктивні технологіїАнотація
У статті представлено використання зворотного зв’язку для вдосконалення якості освітнього процесу, забезпечення ефективного навчання та створення сприятливого академічного середовища. Для вдосконалення фахових компетентностей майбутніх лікарів і впровадження отриманих у процесі вивчення дисципліни знань у клінічну медицину з 2020 року здобувачам ступеня магістра медицини Івано-Франківського національного медичного університету пропонується вивчення елективного курсу «Теоретичні основи сучасних допоміжних репродуктивних технологій» на базі навчально-практичного центру «Мікроскопія» кафедри гістології, цитології та ембріології, а також відділення допоміжних репродуктивних технологій Прикарпатського центру репродукції людини.Мета роботи полягає в дослідженні можливості вдосконалення якості освітнього процесу завдяки ефективному зворотному зв’язку в процесі вивчення вибіркової дисципліни «Теоретичні основи сучасних допоміжних репродуктивних технологій».Після завершення вивчення дисципліни у 2022–2023 н. р. та у 2023–2024 н.р. здобувачам вищої освіти було запропоновано пройти опитування на платформі Google Forms. Анкета містила як закриті питання, на які можна дати коротку відповідь «так/ні», так і відкриті розгорнуті питання, в яких студенти активно вказували на проблемні моменти в освітньому процесі. В опитуванні взяли участь 320 здобувачів вищої освіти. На основі отриманих результатів опитування у 2022–2023 н.р. було прийняте рішення про реорганізацію освітнього процесу у 2023–2024 н.р. та, відповідно, вже в результатах опитування кінця 2023–2024 н.р. було відзначено, що 89,4% слухачів (із 105 опитаних) оцінили загальне враження від курсу як «дуже сподобалось», а решта – 10,6% як «скоріше сподобалось». Також, відповідаючи на запитання щодо рекомендації даного курсу до вивчення іншим студентам, 97,1% респондентів відповіли «так», а 2,9% – «скоріше так». Ефективний зворотний зв’язок – це насамперед інструмент удосконалення освітнього процесу; він не несе в собі ні позитивного, ні негативного забарвлення. Він є завжди нейтральним і слугує для результативної передачі інформації між студентом та викладачем. Зворотний зв’язок забезпечує шлях комунікації, який є ключовим для формування пріоритетного академічного середовища. Сучасний університет має залишатися платформою для дискусій, тому повнота передачі інформації від викладача до здобувача і навпаки забезпечуватиме сталий розвиток університету і безперервного освітнього процесу в ньому.
Посилання
Корильчук Н.І., Руда О.Ю., Боровик І.О. Вища медична освіта України у 2023 році: відповіді на виклики сучасності. Академічні візії. 2023. № 17. DOI: 10.5281/zenodo.7695878
Горобейко М.Б., Дінець А.В. Медична освіта в Україні: системні проблеми і можливі шляхи їх вирішення. Український медичний часопис. 2022. № 5 (151). С. 10–12. DOI: 10.32471/umj.1680-3051.151.234381
Корильчук Н.І. Вибіркова дисципліна як запорука підвищення професійного рівня. Медична освіта. 2021. № 4. С. 32–36. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12688
Біденко Н.В., Остапко О.І., Коваль О.І. Вибіркові дисципліни – важлива складова у формуванні фахових компетенцій майбутніх лікарів – дитячих стоматологів. Journal ScienceRise: Pedagogical Education. 2023. № 3 (54). С. 9–13. DOI: 10.15587/2519-4984.2023.281231
Самойленко Т.І., Козлова Л.Б., Кравченко О.П. Формування самоосвітньої компетентності у студентів-медиків. Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 «Педагогічні науки: реалії та перспективи». 2020. № 75. С. 176–179. DOI: https://doi.org/10.31392/NPU-nc.series5.2020.75.38