СУЧАСНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ОПТИМІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК МАЙБУТНІХ БАКАЛАВРІВ СЕСТРИНСЬКОЇ СПРАВИ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІН З АКУШЕРСТВА І ГІНЕКОЛОГІЇ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2024.4.20

Ключові слова:

бакалаври сестринської справи, інноваційні освітні технології, практичні навички, дисципліни з акушерства і гінекології

Анотація

У сучасних умовах підготовка медичних кадрів, особливо компетентних фахівців сестринської справи, є одним із найважливіших напрямів удосконалення системи надання медичної допомоги населенню. Якість професійної підготовки фахівців сестринської справи, безсумнівно, впливає на якість надання медсестринської, а також медичної допомоги загалом. Тому в підготовці майбутніх бакалаврів сестринської справи основна роль відводиться формуванню моделі професійної діяльності шляхом освоєння фахових і загальних компетентностей під час практичного навчання. Ключовим завданням викладача стає не просто передача знань, а стимулювання студентів на вияв ініціативи та пошук способів застосування отриманих знань під час вирішення різних проблемних завдань, формування особистості фахівців, здатних до постійного саморозвитку. Нерідко навіть відмінні знання студентами теорії не забезпечують їхню реалізацію у клініці, оскільки молоді фахівці не володіють належним чином мануальними навичками, і змушені набувати їх, працюючи безпосередньо з пацієнтами. Практико-орієнтований підхід до підготовки бакалаврів сестринської справи в процесі вивчення дисциплін з акушерства і гінекології забезпечується використанням на практичних заняттях різних технологій, що занурюють студентів у професійну діяльність: вирішення ситуаційних завдань, case-study, виконання маніпуляцій за алгоритмом, проведення рольових ігор і занять-конференцій. Використання сучасних освітніх технологій для оптимізації навчання практичних навичок майбутніх бакалаврів сестринської справи в процесі вивчення дисциплін з акушерства і гінекології підвищує їхню творчу активність, закладає фундамент фахової компетентності фахівців, активізує пізнавальну діяльність студентів, що сприяє підвищенню ефективності професійної підготовки.

Посилання

Яворський П. В. Сучасні підходи та інноваційні технології в практичній підготовці медичних фахівців. Магістр медсестринства. 2019. Вип. 2 (22). С. 106–112.

Smith J., Johnson L., Brown K. The impact of nursing education on patient outcomes: A systematic review. Journal of Nursing Education. 2021. Vol. 60 (2). Р. 76–82.

Перцева Н. О., Мошенець К. І. Застосування сучасних інформаційних технологій в медичній освіті. Перспективи та інновації науки. Серія «Медицина». 2021. Вип. 4 (4). С. 455–461.

Краснова С. А. Модель практико-орієнтованого навчання в системі підвищення кваліфікації середнього медичного персоналу. Молодий вчений. 2016. Вип. 16. С. 23–26.

Fawaz M.A., Hamdan-Mansour A.M., Tassi A. Challenges facing nursing education in the advanced healthcare environment. International Journal of African Nursing Science. 2018. Vol. 9. Р. 105–110.

Мартинюк В. М., Маланчук Л. М., Маланчин І. М., Лимар Л. Є. Впровадження освітніх інтерактивних технологій у навчальний процес на кафедрі акушерства і гінекології. Медична освіта. 2021. Вип. 3. С 49–52.

Козирацька Л. М. Застосування ігрових технологій на практичних заняттях при вивченні акушерсько-гінекологічних дисциплін. Магістр медсестринства. 2018. Вип. 2 (20). С. 75–78.

Петулько А. П., Лоскутова Т. О., Медведєв М. В., Донська Ю. В. Діджиталізація освітнього процесу в умовах епідемії COVID-19 на кафедрі акушерства і гінекології. Професійна підготовка майбутніх фахівців медичної галузі на засадах міждисциплінарної інтеграції : матеріали регіон. наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 12 березня 2021 р.). Тернопіль : Вектор, 2021. С. 49–51.

Олійникова А. Р. Застосування кейс-методу в підготовці майбутніх медичних сестер. Професійна підготовка майбутніх фахівців медичної галузі на засадах міждисциплінарної інтеграції : матеріали регіон. наук.-практ. конф. (м. Тернопіль, 12 березня 2021 р.). Тернопіль : Вектор, 2021. С. 45–46.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-27

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА