ВІЗУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ: РОЛЬ ВІДЕО- ФОРМАТІВ У ВИКЛАДАННІ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН ДЛЯ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2025.1.28Ключові слова:
відео-контент, хімічні дисципліни, ефективність навчання, візуалізація експериментів, освітні технології, інтеграція ресурсівАнотація
Стаття присвячена дослідженню ефективності використання відео-форматів у викладанні хімічних дисциплін для здобувачів освіти медичних університетів та їх впливу на якість засвоєння матеріалу. Дослідження базується на аналізі наукових джерел і педагогічного досвіду, а також результатах тестування студентів. У роботі розглядаються методичні та технічні аспекти впровадження відео-уроків, а також надаються практичні рекомендації щодо оптимізації використання відео-контенту у навчальному процесі для підвищення мотивації та успішності студентів. Отримані практичні результати свідчать про високу ефективність використання відео-контенту як допоміжного інструменту в навчанні хімічних дисциплін для студентів медичного університету. Студенти позитивно оцінили можливість повторного перегляду матеріалів та покращення розуміння складних тем завдяки візуалізації експериментів. Використання платформ YouTube та Microsoft Teams сприяє зручному доступу до навчальних ресурсів і їхньої інтеграції в самостійне навчання. Крім того, аналіз опитувань виявив значний попит на додаткові відео-матеріали, особливо для підготовки до практичних занять.Впроваджено різноманітній відео-контент, який підвищує зацікавленість студентів і сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу. Доведено, що цифрові лабораторні роботи у форматі відео дозволяють студентам детально ознайомитися з експериментами, що сприяє розвитку їхніх аналітичних навичок та глибшому розумінню практичних аспектів хімії. Застосування відеоматеріалів також спрощує підготовку викладачів до практичних занять у форматі дистанційного навчання. Подальше впровадження технологій в освітній процес дозволить створити ще ефективніші підходи до дистанційного навчання, що є важливим в умовах сучасних викликів, зокрема під час воєнного стану.
Посилання
Грекова А. В., Бурдіна Я. Ф., Грідіна І. Р., Ширикалова А. О. Вплив воєнного стану на адаптацію студентів першого курсу медичного університету/ Одеський медичний журнал. 2023. № 2 (183). С. 111–117. DOI: https://doi.org/10.32782/2226-2008-2023-2-21
Шульгай А. Г., Федчишин Н. О., Шульгай О. М. Синдром вигорання студентів-медиків під час війни та чинники, які його визначають. Електронний науковий журнал «Медична освіта». 2023. № 3. С. 104–111.
K. JayaSree. Methods Of Teaching Science Discovery Publishing House. 2010. 336 р.
Задорожній К. М. Активні форми і методи навчання хімії. Харків : Вид. група «Основа», 2008. 141 с.
Сняла Ю. Застосування цифрових інструментів у навчанні хімії. Освіта. Інноватика. Практика, 2023. Том 11, № 4. С. 55–64. DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i4-008 Sniala Yu. Zastosuvannia tsyfrovykh instrumentiv u navchanni khimii [Digital tools application in chemistry teaching]. Osvita. Innovatyka. Praktyka – Education. Innovation. Practice, 2023. Vol. 11, No 4. S. 55–64. DOI: 10.31110/2616-650X-vol11i4-008
Діджиталізація в освіті: сьогодення та перспективи. Н. О. Федчишин, А.-М. А. Шульгай, Т. І. Крицький. Медична освіта. 2022. № 2. С. 5–11. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.2.13263/
Prensky, M. “Digital Natives, Digital Immigrants Part 1”, On the Horizon. 2001. Vol. 9 (5). 1-6. https://doi. org/10.1108/10748120110424816)
Nicholas Cart. Is Google Making Us Stupid? The Atlantic Monthly. Jul/Aug 2008; 302, 1; pg. 56 https://religioustech.org/wp-content/uploads/2019/09/Carr-Nicholas-Is-Google-Making-Us-Stupid.pdf
Пискун О., Джевага Г., Носовець Н. Діджитал-етикет: правила комунікації в умовах онлайн-навчання. 2023. Вісник № 22 (178). Серія: Педагогічні науки. С. 37–45.
Андрійченко Ж. О., Близнюк Т. П., Майстренко В. О. Digital-етикет та комунікації : тенденції та вимоги сьогодення. Економіка та суспільство. 2021. № 34. Andriichenko, Zh. O., Bliznyuk, T. P., Maistrenko, V. O. (2021). Digital-etyket ta komunikatsii: tendentsii ta vymohy sohodennia. [Digital label and communications: today’s trends and requirements]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, 34. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2021-34-24
Сергієнко І. Норми етикету під час дистанційного навчання. 18 січня 2021. URL: https://nubip.edu.ua/node/85895 Normy etyketu pid chas dystantsiynoho navchannya [Rules of etiquette during distance learning]. Retrieved from: https://nubip.edu.ua/node/85895;
Правила етикету відеоконференції. URL: https://myownconference.com/blog/uk/pravila-etiketuvideokonferentsii/ Pravyla etyketu videokonferentsiyi [Video conference etiquette rules]. Retrieved from: https://myownconference.com/blog/uk/pravila-etiketu-videokonferentsii/;
Як покращити етикет відеоконференцій. (звернення 27.01.25) URL: https://experience.dropbox.com/uk-ua/resources/videoconferencing-etiquette Yak pokrashchyty etyket videokonferentsiy [How to improve video conferencing etiquette]. Retrieved from : https://experience.dropbox.com/uk-ua/resources/video-conferencing-etiquette
Джевага Г. В. Створення відео-лекції для дистанційного навчання. Вісник №137. Серія : Педагогічні науки. 2016. С. 19–23. Створення відеолекції для дистанційного навчання.pdf
Гетта В. Г., Єрмак С. М., Джевага Г. В., Шульга О. М., Повечера І. В., Носовець Н. М., Коляда А. М. Д. Дистанційне навчання: дидактика, методика, організація: монографія. Чернігів, 2017. 286 с. Розділ 4. Створення відео-контенту для дистанційного навчання. С. 111–142.