СИСТЕМА ПІДГОТОВКИ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2025.2.25Ключові слова:
підготовка медичних сестер, цифровізація, цифрові технології, медична освіта, професійна діяльністьАнотація
Визначено, що застосування цифрових технологій у підготовці висококваліфікованого середнього медичного персоналу сьогодні формується навколо дидактики вищої медичної школи. Адаптація та інтеграція традиційних освітніх технологій із цифровою дидактикою, за словами сучасних науковців, дають змогу розвивати комунікативну, маніпуляційну та технологічну культуру майбутніх медичних сестер, їхню дослідницьку компетентність, а також покращувати якість упровадження й реалізації освітніх програм. Сучасна система професійної освіти медичних сестер має включати цифрові навчальні платформи, симуляційні модулі, телемедичні сервіси, засоби дистанційного та змішаного навчання. Вона повинна відповідати міжнародним стандартам і забезпечувати формування ключових професійних якостей: ефективності, технологічної грамотності, гнучкості мислення та орієнтації на потреби пацієнта. Підкреслено, що для забезпечення якісної підготовки майбутніх медичних сестер необхідно модернізувати методи викладання, оновлювати зміст освітніх програм, підвищувати цифрову компетентність викладачів і створювати сучасну інформаційно-освітню інфраструктуру. Таким чином, цифровізація виступає потужним імпульсом для інноваційного оновлення медичної освіти, посилюючи її прикладну, професійну та практико-орієнтовану спрямованість. До ключових перспектив розвитку цифровізації у професійній медичній освіті віднесено: упровадження онлайн-навчання (e-learning), що дає змогу організувати освітню діяльність і онлайн-взаємодію студентів та викладачів; стимулювання становлення нових організаційно-освітніх структур у медичних навчальних закладах; трансформацію методів та форм навчання у системі професійної освіти на основі інформаційних технологій; розроблення нових навчальних програм, які забезпечують здатність майбутніх медичних сестер виконувати професійні функції за допомогою ресурсів Інтернет-середовища, штучного інтелекту, телемедицини тощо.
Посилання
Іващук, O., Іващук Д. (2021). Використання медичних інформаційних систем у фаховій підготовці майбутніх лікарів. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота», (1(48), 166–169. https://doi.org/10.24144/2524-0609.2021.48.166-169
Ільницька, Т. С. (2023). Дослідження ефективності підготовки майбутніх медсестер до професійної діяльності в умовах цифровізації медичних коледжів. (2023). Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 69, 35–42. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2023-69-35-42
Юхно, Н. (2019). Обґрунтування дидактичних умов формування інформаційно-цифрової компетентності студентів медичного коледжу. Наукові записки кафедри педагогіки, 1(44), 315–322.
Яворська, Г. Х., Пономарюк, Л. П. (2012). Професійна підготовка молодших медичних спеціалістів як педагогічна проблема. Наука і освіта. Серія «Педагогіка», 1, 87–89.
Ястремська, С. О. (2018). Теорія і методика професійної підготовки майбутніх магістрів сестринської справи у вищих медичних навчальних закладах засобами дистанційного навчання: дис. … доктора пед.. наук: 13.00.04. Хмель- ницький, 358.
Chemouil, P., Hui, P., Kellerer, W., Li, Y., Zhang, Y. (2019). Special issue on artificial intelligence and machine learning for networking and communications. IEEE Journal on Selected Areas in Communications, 37 (6), 1185–1191. DOI: https://doi.org/0.1109/JSAC.2019.2909076
Fazal, Aman, Azhar, Rauf, Rahman, Ali, Farkhund, Iqbal, Asad, Masood Khattak (2019). A Predictive Model for Predicting Students Academic Performance. Proceedings of the 10th International Conference on Information, Intelligence, Systems and Applications (IISA). 2019. DOI: https://doi.org/10.1109/IISA.2019.8900760
Prevedello, L. M., Erdal, B. S., Ryu, J. L., Little, K. J., Demirer, M., Qian, S., White, (2017). Automated critical test findings identification and online notification system using artificial intelligence in imaging. Radiology, 285 (3), 162664, 923–931. DOI: https://doi.org/10.1148/radiol.2017162664
Rana Khudhair Abbas, Ahmed (2016). Artificial Neural Networks in E-Learning Personalization: A Review. International Journal of Intelligent Information Systems, 5, (6), 104–108. DOI: https://doi.org/10.11648/j.ijiis.20160506.14
Zhiyenbayeva, N. (2022). Artificial Intelligence in Education: AIEd for Personalised Learning Pathways. Electronic Journal of e-Learning, 20 (5), 639–653.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Михайло Ростиславович Демянчук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.