ПЕДАГОГІЧНІ ЗАСОБИ ВИВЧЕННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У МЕДИЧНІЙ АКАДЕМІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2023.3.22Ключові слова:
традиційна дидактика, інноваційні форми та методи, хімічні дисципліни, здобувачі освіти, вища медична та фармацевтична освітаАнотація
У статті розглядаються традиційні та інноваційні педагогічні засоби навчання здобувачів освіти. Автор приділив увагу конкретизації педагогічних засобів, які реалізуються в освітньому процесі студентів медичної академії. Проведено аналіз наукової літератури, що дозволило виокремити невирішене питання, а саме: яким формам та методам надають перевагу здобувачі освіти під час опанування хімічних дисциплін. Науковці зазначають, що, використовуючи традиційні педагогічні засоби, потрібно включати й елементи інноваційних технологій, що викликано запитами майбутніх фахівців і цілями освітнього процесу. Серед традиційних педагогічних засобів широко застосовуються у педагогічній практиці у процесі вивчення хімічних дисциплін лекції, практичні заняття з виконанням лабораторних робіт. Традиційні методи вивчення хімічних дисциплін також включають використання підручників та робочих зошитів, які щороку удосконалюються, а завдання адаптуються до змін в освітніх програмах. Окрім традиційних форм і методів вивчення хімічних дисциплін, у Черкаській медичній академії все більше використовують інноваційні підходи та технології, а саме: проблемні лекції з використанням відеофільмів, презентацій, обговорення; віртуальні лабораторії, створення проєктів та проведення наукових досліджень. Було ініційовано опитування 78 здобувачів освіти медичної академії різних спеціальностей. Аналіз опитування студентів медичної академії вказує на таке: студенти-першокурсники більше сприймають традиційні заняття, що може бути пов’язано із шкільною освітою. А здобувачі освіти старших курсів віддають перевагу заняттям, які сприяють реалізації їхньої креативності, самостійності, самовдосконаленню. 79,5% опитаних студентів виставили оцінку «10» методам проєктів, 100% оптимальною формою назвали лекції з елементами дискусії та мультимедійною презентацією. У перспективі наукові дослідження спрямуємо на вивчення впливу особистості викладача на рівень засвоєння здобувачами освіти фахових компетентностей у процесі вивчення хімічних дисциплін у медичній академії.
Посилання
Білик Л., Шевченко О. Методологічні та психологічні підходи професійної підготовки студентів спеціальності «медсестринство» до медичної реабілітації. Збірник наукових праць ΛΌГOΣ. 2021. Volume 2. С. 74–78.
Валюк В. Активізація пізнавального інтересу учнів при навчанні хімії з використанням історичного матеріалу. Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. 2018. Випуск 58. С. 76–85.
Василишина О.В. Технології впровадження дидактичних завдань для ефективного формування готовності майбутніх менеджерів організацій до управлінської діяльності в умовах ЗВО. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. 2022. Випуск 85. С. 55–59.
Hubenko I.Y. Оrganization of the student scientific society's work in the conditions of distance learning. Zeszyty Naukowe WSA w Łomży. 2022. № 85. Р. 55–66.
Гузенко О.М., Рахлицька О.М., Чеботарьов О.М. Сучасні технології навчання хімії. Методичні вказівки для студентів. Одеса, 2021. 42 с.
Кушнір Н. Технологічний аспект реалізації умов формування професійної культури майбутніх фахівців економічних спеціальностей. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 8 (82). С. 168–181.
Снісар О.А. Вплив сформованості професійно важливих якостей на фахову підготовку майбутніх лікарів. Publishing house «European Scientific Platform», 2021. С. 161 – 193.