ВПЛИВ ОЗНАЙОМЧО-ФАХОВОЇ ПРАКТИКИ НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФІЗИЧНИХ ТЕРАПЕВТІВ, ЕРГОТЕРАПЕВТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2023.2.6

Ключові слова:

загальна ознайомча практика за профілем майбутньої професії, професійна компетентність, підвищення кваліфікації, професійна орієнтація.

Анотація

У статті обґрунтовується вплив загальної ознайомчої практики за профілем майбутньої професії на формування професійної компетентності фізичних терапевтів, ерготерапевтів; визначаються умови ефективного проведення практики. Відзначено, що сучасний стан розвитку галузі охорони здоров’я вимагає від фізичного терапевта, ерготерапевта високого рівня професійної компетентності. За час навчання у вищому навчальному закладі в майбутнього фахівця повинні бути сформовані відповідні професійні характеристики: високий рівень фахово-теоретичної, методичної та практичної підготовки. Встановлено, що вкрай важливими для майбутніх фізичних терапевтів, ерготерапевтів є професійний інтерес та позитивне ставлення до професії. З’ясовано, що професійна компетентність передбачає наявність у людини внутрішньої мотивації до якості навчання. Тому значуща мотивація є однією з головних умов формування професійної спрямованості. У статті розкрито сутність ознайомчої фахової практики та її значення для ефективної професійної підготовки майбутніх фізичних терапевтів, ерготерапевтів. Визначено основні завдання цієї практики у системі підготовки фахівців. Проведено анкетування всіх студентів-практикантів безпосередньо перед проведенням практики та після її завершення. У ході аналізу результатів анкетування встановлено, що після проходження практики у студентів підвищується вимогливість до особистої компоненти – необхідність успішного подальшого навчання; посилюється критичне ставлення до своїх знань, умінь і навичок, професійної майстерності; змінюється ставлення до вибраної професії. Автори дійшли висновку, що коли студент добре усвідомлює, яку професію він вибрав, та вважає її значущою не лише для суспільства, а такою, що відповідає його особистісним нахилам, здібностям та потребам, то це позитивно впливає на успішність його навчання.

Посилання

Уйсімбаєва Н.В. Вплив педагогічної практики на формування професійної компетентності майбутнього педагога. Наукові записки кафедри педагогіки. Випуск ХХVІІІ. Харків, 2012. С. 223–228.

Сущенко О.М., Лянна О.В. Роль виробничої практики для розвитку професійної компетентності майбутніх магістрів з фізичної терапії, ерготерапії. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Педагогічні науки». Випуск № 1. 2020. С. 191–196.

Бурка О.М. Підготовка майбутніх фізичних терапевтів до використання фізкультурно-оздоровчих технологій : монографія. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. 185 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-25

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА