КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2023.2.7Ключові слова:
компетенція, компетентнісний підхід, іншомовна освіта, майбутній медичний працівник, комунікативна діяльність.Анотація
У статті досліджено основні теоретичні аспекти компетентнісного підходу навчанні іноземної мови студентів медичних спеціальностей закладів вищої освіти. Проаналізовано різні підходи до трактування понять «компетентність», «комунікативна компетентність», «іншомовна комунікативна компетентність», «компетентнісний підхід». Компетентність визначається як цілісна якість особистості, яка, базуючись на знаннях, уміннях, навичках, особистісних якостях, відображає прагнення, готовність і здатність вирішувати проблеми реальної практичної діяльності. Охарактеризовано основні компоненти іншомовної компетенції: граматичний (словниковий запас, правила правопису, побудова речень); соціолінгвістичний (опису, повідомлення, переконання); дискурсивний (здатність до висловлювання); стратегічний (здатність використовувати вербальні і невербальні засоби). Проаналізовано принципи впровадження компетентнісного підходу у навчанні іноземної мови: принцип раціонального використання словникового мінімуму; принцип спорідненості мовних явищ латинської та англійської мов; принцип спрямованого пред’явлення лексичних одиниць у навчальному процесі; принцип урахування мовних властивостей лексичних одиниць; принцип комплексного вирішення дидактико-методичних задач у галузі навчання лексики. Визначено, що найбільш ефективними технологіями формування іншомовної професійної комунікативної компетентності в навчанні англійської мови є інтерактивні види діяльності. А отже, і діяльність викладача іноземної мови у медичних закладах вищої освіти має супроводжуватись повноцінно підібраними сучасними методами та технологіями навчання, новітніми методиками викладання іноземної мови.
Посилання
Бреус О. Шляхи формування іншомовної професійної комунікативної компетентності студентів медичних коледжів у процесі викладання англійської мови. Young Scientist. 2017. № 7. С. 264.
Білецька Л. Вправи для формування англомовної медичної компетентності майбутніх лікарів у процесі професійно орієнтованого читання. Іноземні мови. 2014. № 3. С. 29.
Завалевська О. В. Інтерактивні методи формування професійного самоусвідомлення майбутніх фахівців вищих навчальних закладів. Наука і освіта. 2009. № 7. С. 68–71.
Загальноєвропейські Рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання / наук. ред. укр. вид. докт. пед. наук, проф. С. Ю. Ніколаєва. Київ : Ленвіт, 2003. 273 с.
Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / заг. ред. О.В. Овчарук. Київ : «К. І. С.», 2004. 112 с.
Кухта І. Іншомовна компетентність у контексті формування комунікативної культури студентів у процесі вивчення іноземної мови. Вісник Вінницького політехнічного інституту. 2008. № 4. С. 27–33.
Марущак О. Поняття компетентності у педагогічній діяльності. Академія міжнародного співробітництва з креативної педагогіки «Полісся». 2016. № 11. С. 97–108.
Ніколаєва С. Цілі навчання іноземних мов в аспекті компетентнісного підходу. Іноземні мови. 2010. № 2. С. 11–17.
Родигіна І. Формування основних груп компетентнстей учнів: продуктивне навчання. Директор школи, ліцею, гімназії. № 1. 2006. С. 27–32.
Richards J., Rodgers T. Approaches and Methods in Language Teaching. (2nd edition) Cambridge University Press, 2001. Рp. 141–149.