ТАЙММЕНЕДЖМЕНТ ЯК МЕТОД ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ РОБОТИ МЕДИЧНОГО ПЕРСОНАЛУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2025.1.31Ключові слова:
таймменеджмент, метод Матриці Ейзенхауера, метод Pomodoro, метод GTD(Getting Things Done), ABC-аналіз, формула 3–2–1–0, медичні працівники, ефективність роботи, якість надання медичних послугАнотація
Таймменеджмент посідає одну з ключових ролей в управлінні підприємствами будь-якої галузі, а ефективний таймменеджмент – шлях до успіху. Медицина – профіль, у якому якісний розподіл часу не лише сприяє зменшенню економічних затрат, покращенню ефективності функціонування підприємства, а і є важливим елементом для збереження здоров’я та життя загалом. Саме тому мета роботи – проаналізувати теоретичні й методологічні аспекти таймменеджменту, а також удосконалити підходи та практичні рекомендації щодо впровадження технологій таймменеджменту в роботі медичних працівників в умовах підвищеного навантаження. Проаналізовано вплив раціонального таймменеджменту на ефективність роботи медичного персоналу шляхом анкетування медиків та пацієнтів, а також рівень динаміки показника оперативної активності у відділеннях хірургічного профілю після проведених тренінгів. У процесі дослідження застосовували такі методи управління часом: метод Матриці Ейзенхауера, метод Pomodoro (метод Франческо Чірілло), метод GTD(Getting Things Done), ABC-аналіз, формула 3–2–1–0, методика «знайденого часу» та багато інших. Для медичних працівників найкраще підходить поєднання кількох методів таймменеджменту, оскільки їхня робота є динамічною, непередбачуваною та вимагає швидкого ухвалення рішень. Проте працівники закладу охорони здоров’я відмітили метод Матриці Ейзенхауера та ABC- аналіз як найбільш оптимальні для застосування в цій сфері. Використання вищеназваних методів збільшило задоволеність пацієнтів, зменшило недоліки розподілу робочого часу працівників-медиків, зменшило ризики професійного вигоряння, а також збільшило рівень функціонування оперблоку на 37,14 %.Ураховуючі всі отримані результати та дані, розроблено практичні рекомендації щодо ключових принципів ефективного таймменеджменту: раціональний розподілу справ на термінові, важливі, другорядні й такі, що можна делегувати; використання цифрових технологій для оптимізації робочого процесу; чітке розмежування робочого й вільного часу, що дає змогу уникнути виснаження.
Посилання
Острянко Т. С. Критерії, показники та рівні сформованості часової компетентності майбутніх соціальних працівників. Збірник наукових праць Херсонського державного університету. Педагогічні науки. 2017. №. 80 (1). С. 235–239.
Прентис С. Інтегрований таймменеджмент : навч. посібник; пер. з англ. 2007. C. 288 .
Tracy Brian .Time management.-American Management Association. 2014. P. 104.
Fergus O’Connell .How to Get More Done: Seven Days to Achieving More. Prentice Hall. 2007. P. 224.
Колесов О. С., Вацьківська А. В. Таймменеджмент – управління часом. Збірник наукових праць ВНАУ. Серія: Економічні науки. 2011. Т. 3. № 2. С. 53.
Євтушенко Г. І. , Дерев’янко В. М. Аналіз стану управління робочим часом та шляхи підвищення ефективності застосування «таймменеджменту» в організації. Збірник наукових праць Національного університету державної податкової служби України. 2014. № 1. С. 88–96.
Холодницька А. В. Застосування технологій таймменеджменту в управлінні підприємством. Вісник Чернігів- ського державного технологічного університету. 2013. № 4 (70). С. 261–268.