ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНО-МОВЛЕННЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ ІННОВАЦІЙНИМИ МЕТОДАМИ НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2024.3.25Ключові слова:
іншомовна професійно-мовленнєва компетентність, майбутні лікарі, інноваційні методи, YouTube-відеоматеріалиАнотація
Глобалізація та розвиток сучасних технологій зумовлюють нові вимоги до професійної підготовки майбутнього лікаря, необхідним складником якої стає іншомовна мовленнєва компетентність. У статті здійснено спробу проаналізувати інноваційні методи формування іншомовної професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів. Авторками розтлумачено базові для здійсненого дослідження поняття «іншомовна професійно-мовленнєва компетентність», під якою слід розуміти інтегральну якість особистості, що містить особистісні комунікативні якості, знання про систему мови, уміння використовувати мовні поняття й засоби для ефективного спілкування в професійній сфері та «інноваційні методи навчання», які розглядаються як цілеспрямований і керований процес внесення змін в освітню практику через створення, поширення й опанування нововведень. Розкрито значення іншомовної професійно-мовленнєвої компетентності для майбутньої професійної діяльності лікарів. Використання YouTube-відеоматеріалів схарактеризовано як один із найефективніших методів формування іншомовної професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів. Авторками надано алгоритм робити з YouTube-відеоматеріалами, який передбачає 5 етапів: I етап – вибір відеокліпу, II етап – підготовка до перегляду (pre-waching), III етап – перегляд відео (watching), IV етап –обговорення після перегляду (after-watching) та V етап – застосування вивченого лексичного матеріалу на практиці. Доведено, що використання YouTube-відео на заняттях з англійської мови за професійним спрямуванням для студентів-медиків сприяє: візуалізації матеріалу, контекстуалізації, залученню уваги та гнучкості навчання. Зазначено, що для досягнення максимальної ефективності важливо правильно вибирати та інтегрувати відеоматеріали в навчальний процес.
Посилання
Білозерська Т. В. Використання автентичних відеоматеріалів у навчанні студентів-перекладачів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». 2014. № 49. С. 262–264
Буга Н. Ю. Становлення наукової та інноваційної діяльності у вищих навчальних закладах. Економіст. 2006. № 9. С. 60–64.
Варданян А. О. Формування професійно-мовленнєвої компетентності майбутніх лікарів : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький. 2017. 23 с.
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : підручник. Київ : Академвидав, 2012. 352 с.
Коцюба Р. Б. Набуття навичок аудіювання за допомогою веб-орієнтованої методики вивчення іноземних мов. Інформаційні технології і засоби навчання, 2015. Т. 50, № 6. С. 120–127.
Крисак Л. В. Шляхи формування англомовної професійно орієнтованої комунікативної компетентності майбутніх лікарів. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Філологічна». Випуск 52. 2015. С. 148–150
Піддубцева О.І. Інноваційні методи формування професійної мобільності майбутніх фахівців-аграріїв. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія : Педагогіка, психологія, філософія. 2017. Вип. 277. С. 199–204.
Попова О.В. Становлення і розвиток інноваційних педагогічних ідей в Україні в XX столітті. Харків : ОВС, 2001. 256 с.
Резунова О.С., Резунова В.В. Формування граматичної компетентності здобувачів на заняттях з іноземної мови за професійним спрямуванням у немовних закладах вищої освіти. Педагогічні науки: теорія та практика. Запоріжжя: Видавничий дім «Гельветика», 2022. № 1 (41). 336 с. С. 292–297
Терещук В. І., Ільченко А. М., Семенишина І. В. Інноваційні технології навчання у закладах вищої освіти. Академічні візії. 2023. № 16. URL: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/157.
Хомишак О. Б. Англомовні відеокліпи YouTube яk засіб відновлення пізнавальної активності дітей молодшого шкільного віку в умовах війни. Інформаційні технології і засоби навчання. 2023, Том 93, № 1. С. 29–48
Berk, R. A. (2009). Multimedia teaching with videoclips: TV, Movies, YouTube, and MTV in the college classroom. International Journal of Technology in Teaching and Learning. 5 (1), 1–21.