ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ «ПЕРЕВЕРНУТИЙ КЛАС» ПІД ЧАС ВИВЧЕННЯ КУРСУ ФІЗІОЛОГІЇ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2025.2.29Ключові слова:
«перевернутий клас», фізіологія, медична освіта, цифрові технології, клінічне мисленняАнотація
Технологія «перевернутого класу» є сучасним підходом до організації навчального процесу, який передбачає зміщення основної частини теоретичного навчання на позааудиторний час студентів, а навчальні заняття орієнтовані на активне засвоєння знань та практичну діяльність. Вона дає змогу змінити традиційний підхід до навчання і сприяє розвитку таких важливих компетентностей, як критичне мислення, уміння аналізувати інформацію та вирішувати практичні завдання. У статті розглянуто впровадження цього підходу в медичну освіту, зокрема у викладання фізіології, на кафедрі фізіології Національного медичного університету імені О. О. Богомольця.Ключовим аспектом технології є самостійна підготовка студентів, яка передбачає опрацювання теоретичного матеріалу, виконання тестів і розвʼязування ситуаційних завдань до занять. Такий підхід дає змогу викладачам використовувати час занять для активної роботи зі студентами: обговорення складних питань, вирішення практичних завдань та розвитку клінічного мислення. Це підвищує ефективність навчального процесу і дає змогу студентам не лише засвоїти матеріал, а й застосовувати отримані знання на практиці. Важливим компонентом цього підходу є використання цифрових інструментів, які сприяють візуалізації та глибшому розумінню навчального матеріалу. Цифрові технології дають змогу студентам працювати у зручний для них час, забезпечуючи зворотний звʼязок і можливість корекції помилок.Для успішної реалізації моделі «перевернутого класу» необхідно також забезпечити відповідну підготовку викладачів, які повинні мати навички роботи із цифровими платформами, створення адаптованих навчальних матеріалів та організації активного навчання. Упровадження цього підходу значно підвищує рівень академічної успішності студентів і сприяє розвитку їхніх професійних компетенцій, що є необхідним для майбутньої клінічної діяльності.
Посилання
Bergmann J., Sams A. Flip Your Classroom: Reach Every Student in Every Class Every Day. Washington : International Society for Technology in Education, 2023. 168 p. ISBN: 9781564849861.
Chen F., Lui A. M., Martinelli S. M. A systematic review of the effectiveness of flipped classrooms in medical education. Medical Education. 2017. Vol. 51, № 6. P. 585–597. https://doi.org/10.1111/medu.13272
Tune J. D., Sturek M., Basile D. P. Flipped classroom model improves graduate student performance in cardiovascular, respiratory, and renal physiology. Advances in Physiology Education. 2013. Vol. 37, № 4. P. 316–320. https://doi.org/10.1152/advan.00091.2013
Prober C. G., Khan S. Medical education reimagined: a call to action. Academic Medicine. 2013. Vol. 88, № 10. P. 1407–1410. https://doi.org/10.1097/acm.0b013e3182a368bd
Hurtubise L., Hall E., Sheridan L., Han H. The Flipped Classroom in Medical Education: Engaging Students to Build Competency. Journal of Medical Education and Curricular Development. 2015. Vol. 2. P. 35–43. https://doi.org/10.4137/JMECD.S23895
Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки» від 23 лютого 2022 р. № 286-р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text
Наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Стандарту вищої освіти за спеціальністю 222 Медицина для другого (магістерського) рівня вищої освіти» від 08 листопада 2021 р. № 1197. https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennya-standartu-vishoyi-osviti-zi-specialnosti-222-medicina-dlya-drugogo-magisterskogo-rivnya-vishoyi-osviti
Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про організацію освітнього процесу у закладах охорони здоров’я за участю науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку здобувачів вищої освіти у сфері охорони здоров’я» від 28 грудня 2020 р. № 1337. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1337-2020-п#Text
Добровольська Н. Технологія перевернутого навчання у вищій школі в умовах карантину. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2020. № 1(32). С. 198–202. https://doi.org/10.24919/2308-4863.1/32.214501
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Микола Михайлович Микула

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.