ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВИКЛАДАННЯ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2025.3.33Ключові слова:
цифрова трансформація, інноваційні методи навчання, онлайн-навчання, комбіноване навчання, штучний інтелект в освіті, віртуальна реальність, ігрові методи навчання, аудіовізуальні засоби навчання, Інтернет речей, цифровізація освіти, професійна освітаАнотація
У статті досліджується актуальна проблема використання інноваційних методів навчання під час викладання освітніх компонентів професійної підготовки в умовах цифрової трансформації вищої освіти. Проаналізовано сучасні тенденції розвитку освітніх технологій та їхній вплив на методику викладання у закладах вищої освіти професійного спрямування. Розглянуто концептуальні основи цифрової трансформації освіти, включаючи розмежування понять цифровізації, використання цифрових технологій та власне цифрової трансформації. Приділено увагу аналізу п’яти провідних тенденцій цифрової трансформації в освіті: персоналізованого навчання відповідно до потреб студентів, забезпечення доступності освітніх ресурсів, використання Інтернету речей для створення розумних навчальних середовищ, забезпечення безпеки онлайн-навчання та вирішення фінансових викликів упровадження цифрових технологій. Досліджено відповідність форм онлайн-навчання та комбінованого навчання сучасним тенденціям цифрової трансформації. Проаналізовано переваги та недоліки кожної з форм навчання, обґрунтовано доцільність використання комбінованого навчання як оптимального способу поєднання переваг традиційного очного навчання з можливостями цифрових технологій. Розглянуто проблеми, з якими стикаються здобувачі вищої освіти під час онлайн-навчання, та запропоновано шляхи їх вирішення. Систематизовано сучасні інноваційні методи навчання освітніх компонентів професійної підготовки, включаючи ігрові методи навчання, активне навчання з використанням віртуальної взаємодії на хмарних платформах, адаптивне навчання, методи навчання з підтримкою штучного інтелекту, аналіз навчального процесу за допомогою спеціальних інструментів, навчання за допомогою аудіовізуальних засобів, використання технологій блокчейн, віртуальної та доповненої реальності, великих даних та віртуальних асистентів. Результати дослідження мають практичне значення для керівників та викладачів закладів вищої освіти, які прагнуть модернізувати освітній процес відповідно до вимог сучасного ринку праці та забезпечити високу якість підготовки фахівців у галузі професійної освіти.
Посилання
Виклики дистанційного навчання під час карантину. ГС «РЕ: ОСВІТА». URL: https://reosvita.org/vyklykydystanczijnogo-navchannya-pid-chas-karantynu/ (дата звернення: 25.08.2025).
Потапчук О. Тенденції застосування цифрових технологій у системі вищої освіти України та країнах ЄС. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. 2024. Вип. 1. С. 49–55. https://doi.org/10.31499/2307-4906.1.2024.302168
Ачкасова Л. М. Розвиток креативного мислення у здобувачів у сучасній вищій школі. URL: https://bit.ly/3HVeIY4 (дата звернення: 26.08.2025).
Артюхова В. В., Шведова Я. В. Дослідження стильових особливостей навчальної діяльності студентів в умовах онлайн-навчання. Наукові записки. Серія «Психолого-педагогічні науки». 2021. № 2. С. 8–17.. https://doi.org/10.31654/2663-4902-2021-PP-2-8-17
Вплив дистанційного навчання на студентське середовище: проблеми та рішення. Фахова передвища освіта. URL: https://bit.ly/45UAPpI (дата звернення: 26.08.2025).
Семеног А. Ю. Цифрові технології в умовах формування цифрової економіки. Наукові записки Національного університету «Острозька академія». Серія «Економіка». 2020. № 19(47). С. 20–28. https://doi.org/10.25264/2311-5149-2020-19(47)-20-28
Бурдун В. В., Ревякіна О. О. Використання сучасного комп’ютерного забезпечення в навчальному процесі для підготовки фахівців у галузі технічної освіти. Збірник тез доповідей III Міжнародної науково-технічної конференції «Перспективи розвитку машинобудування та транспорту – 2023». Вінниця : ВНТУ. 2023. С. 440–441.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.




