ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ У ЗВО В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2023.1.3

Ключові слова:

інноваційні технології, змішане навчання, онлайн-навчання, вища школа, здобувачі вищої освіти

Анотація

Статтю присвячено одній із актуальних педагогічних проблем вітчизняної науки, у якій розкривається важливість впровадження в освітній процес закладів вищої освіти інноваційних технологій в умовах змішаного навчання. З’ясовано відмінність між поняттями «педагогічна та інноваційна технологія», «інноваційний метод навчання», «змішане, синхронне та асинхронне навчання», «контактні й безконтактні години». У публікації представлено особливості використання в освітньому процесі вищої школи таких інноваційних технологій, як: інформаційно-комунікаційні технології (відеоконференції в Zoom, Google Meet, Webex Meet; чати, форуми, Web-сайти, мультимедіа, платформа «Kahoot!»), хмарні технології (Skydrive, Sway, Prezi, сервіси Google, платформа Moodle), технологія розробки карт знань (Mind Maps), технологія скрайбінгу (Scribe) та інтерактивні технології (Casе studies, ділова та рольова гра). У статті проаналізовано різні підходи науковців до класифікації інноваційних технологій навчання. Акцентовано увагу на рекомендаціях Міністерства освіти і науки України щодо запровадження в освітній процес вищої школи змішаної форми організації навчання відповідно до вимог сьогодення. Підкреслена роль цифровізації вищої освіти та її вплив на різні форми набуття знань й формування вмінь і навичок студентів; проведення науково-дослідницької та творчої діяльності; форми контролю, зокрема виконання індивідуальних завдань, контрольних та самостійних робіт студентів, тестування, захисту кваліфікаційних та курсових проєктів. Застосування інноваційних технологій навчання сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти пошукових, дослідницьких, комунікативних, аналітичних умінь та навичок; реалізації кожному учаснику освітнього процесу своїх здібностей; індивідуальному підходу до навчання; розвитку пізнавальних інтересів, активізації творчих здібностей студентів; вдалому поєднанню завдань для аудиторної та дистанційної роботи.

Посилання

Алєксєєва Г.М., Кравченко Н.В., Антоненко О.В. Використання ігрових технологій в процесі професійної підготовки студентів педагогічних закладів вищої освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2017. № 6(119). С. 7–13.

Башкір О. Активні й інтерактивні методи навчання у вищій школі. Збірник наукових праць «Педагогіка та психологія». Харків, 2018. Вип. 60. С. 33–44.

Волкова Н.П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро : Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. 360 с.

Інноваційні технології в сучасному освітньому просторі: колективна монографія / За заг. редакцією Г.Л. Єфремової. Суми : Вид-во СумДПУ імені А.С. Макаренка, 2020. 444 с.

Крюкова О. Використання платформи Moodle в процесі викладання дисципліни «Академічне письмо англійською мовою». Збірник наукових праць: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції «Актуальні проблеми навчання іноземних мов в умовах дистанційної освіти» (18 лютого 2021 р.). Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2021. С. 36–39.

Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 17.01.2018 р. № 67-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/67-2018-р#Text.

Рекомендацій щодо впровадження змішаного навчання у закладах фахової передвищої та вищої освіти: МОН України. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/2020/zmyshene%20navchanny/zmishanenavchanniabookletspreads-

pdf.

Степанова Г.М. Застосування кейс-технологій у викладанні фундаментальних дисциплін в медичному ЗВО. Вісник Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького. Серія «Педагогічні науки». 2020. Випуск № 2. С. 67–72.

Сушенцева Л. Інноваційні педагогічні технології у процесі підготовки майбутнього професійно мобільного педагога професійного навчання у вищому навчальному закладі (теоретичний аспект). Науковi записки. 2016. Випуск 9(ІII). С. 65–70.

Томашевська М. Використання інтерактивних методів навчання при підготовці майбутніх педагогів у вищому навчальному закладі. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2017. № 8(72). С. 178–188.

Цифрова трансформація освіти і науки: МОН України. URL: https://mon.gov.ua/ua/tag/cifrova-transformaciyaosviti-ta-nauki.

Чайка В.М. Основи дидактики : навчальний посібник. Київ : Академвидав, 2017. 240 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-23

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА