ФОРМУВАННЯ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ З АКУШЕРСТВА ТА ГІНЕКОЛОГІЇ У РАЗІ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/health-2023.1.4Ключові слова:
фахові компетентності, симуляційне навчання, сценарії, практичні навичкиАнотація
Навчання на основі симуляції все частіше використовується в медичній освіті для вдосконалення клінічних навичок і підвищення безпеки пацієнтів. Акушерство та гінекологія є складними медичними спеціальностями, які вимагають високого рівня технічних навичок і здатності приймати рішення. У цій статті ми досліджуємо використання симуляційного навчання для розвитку професійної компетентності в акушерстві та гінекології. У статті подано огляд поняття «професійна компетентність» та розглянуто ключові компоненти акушерсько-гінекологічної практики, досліджено переваги навчання, заснованого на моделюванні, у розвитку технічних і нетехнічних навичок, включаючи комунікацію, роботу в команді та прийняття рішень. Описано різні типи симуляторів і сценаріїв, які використовуються в навчанні з акушерства та гінекології, включаючи симулятори низької і високої точності та віртуальної реальності. Розглянуто докази, що підтверджують використання симуляційного навчання під час вивчення акушерства та гінекології, включаючи покращення результатів для пацієнтів, підвищення впевненості та компетентності серед студентів, а також покращення навичок командної роботи та спілкування. Загалом ця стаття підкреслює важливість симуляційної освіти для розвитку професійної компетентності в акушерстві та гінекології. Симуляційне навчання забезпечує безпечне та контрольоване середовище для того, щоб студенти розвивали технічні та нетехнічні навички, що, зрештою, призводить до покращення результатів лікування пацієнтів та надання медичної допомоги.
Посилання
Alotaibi M., Alzahrani A., Alshamrani A., et al. Simulation-based medical education in obstetrics and gynecology: a scoping review. Obstet Gynecol Sci. 2020. 63(3):227–234. DOI: 10.5468/ogs.2020.63.3.227.
Curran V.R., Fleet L., White S., Bessell C. A randomized controlled study of mannequin simulation for teaching medical students the management of shoulder dystocia. Simul Healthc. 2015. 10(3):145–151. DOI: 10.1097/SIH.0000000000000095.
Guise J.M., Mladenovic J. Intrapartum fetal heart rate monitoring: nomenclature, interpretation, and general management principles. Obstet Gynecol. 2017. 130(3):e16–e24. DOI: 10.1097/AOG.0000000000002173.
Kim S., Lee H., Kwon J., et al. Simulation-based training in obstetrics and gynecology residency programs in Korea: a nationwide survey. Obstet Gynecol Sci. 2021. 64(1):24–33. DOI: 10.5468/ogs.20057.
Murthy A.S., Hegde R.V. High-fidelity simulation in obstetrics: a literature review. J Clin Diagn Res. 2018. 12(5):OE01–OE05. DOI: 10.7860/JCDR/2018/33120.11591.