ВПРОВАДЖЕННЯ ТА ВИКЛАДАННЯ ТЕМАТИКИ СІМЕЙНО ОРІЄНТОВАНОЇ МЕДИЦИНИ У ЗАКЛАДІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/health-2023.4.35

Ключові слова:

сімейно орієнтована медицина, навчання здобувачів вищої медичної освіти, опитування, думка студентів, оцінка якості подання навчальних матеріалів

Анотація

У роботі наведено результати першого в Україні досвіду викладання основних засад сімейно орієнтованої медицини (СОМ) серед студентів 4 курсу спеціальностей 222 «Медицина» та 228 «Педіатрія» Львівського національного медичного університету імені Данила Галицького (ЛНМУ). З метою оцінки якості впровадження викладання принципів СОМ на платформі google.com/forms було проведено онлайн-тестування студентів: 170 студентів взяли участь у вхідному опитуванні, 176 – у заключному. Навчальний курс з вивчення базових засад сімейно орієнтованої медицини включав 20 годин навчання, з яких – 2 години лекцій, 6 годин практичних занять та 12 годин самостійної роботи студентів у межах дисципліни «Соціальна медицина, громадське здоров’я» (Змістовий модуль 2 «Громадське здоров’я»). Для ефективного впровадження курсу СОМ у навчання студентів викладачами кафедри було розроблено методичні рекомендації на кожну тему лекції, практичного заняття та самостійної роботи, які були оптимізовані кафедрою українознавства та кафедрою латинської та іноземної мов університету й отримали позитивні рецензії від колег з інших медичних ЗВО України. Результати опитування студентів засвідчили доцільність впровадження цього курсу: 92,05±2,04% позитивно оцінили виклад матеріалу, а 86,36±2,59% опитаних студентів підтвердили необхідність прицільної підготовки до фахової комунікації з родинами пацієнтів під час навчання в медичному університеті. Отриманий досвід започаткування викладання основних принципів сімейно орієнтованої медицини в ЛНМУ імені Данила Галицького є актуальним для впровадження у навчальний процес інших закладів вищої медичної освіти України.

Посилання

European Charter Of Patients’ Rights. Basis Document. Rome, November 2002. URL: https://ec.europa.eu/health/ph_overview/co_operation/mobility/docs/health_services_co108_en.pdf.

Kuo D.Z., Houtrow A.J., Arango P., Kuhlthau K.A., Simmons J.M., Neff J.M. Family-centered care: current applications and future directions in pediatric health care. Matern Child Health J. 2012. № 16 (2). Р. 297–305. DOI: 10.1007/s10995-011-0751-7.

Zozulia T.D., Haliyash N.B., Kovalchuk L.M., Kadnichansky A.G. Family-oriented medicine as an important direction of improving pediatric health care in Ukraine. Медсестринство. 2020. № 2. Р. 77–81. DOI: 10.11603/2411-1597.2020.2.11248.

Festini F. Family-centered care. Ital J Pediatr. 2014. № 40 (Suppl 1). Р. A33. Published online 2014 Aug 11. DOI: 10.1186/1824-7288-40-S1-A33.

Фундація Дім Рональда МакДональда в Україні. URL: https://rmhc.org.ua/.

Gutor T., Zimenkovsky A., & Mysak Z. Statistical methods to improve the quality assessment of clinical audit results. Acta Medica Leopoliensia. 2022. № 28(3–4). Р. 9–21. DOI: 10.25040/aml2022.3-4.009.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-13

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА